Zavlačitost ponedeljaka

Ponedeljak je baš onako "zavlačit" dan. Pusti se iksan preko vikenda malo odmori, obnovi energiju, apetiti mu porastu, pa od ponedeljka očekuje da mu donese nešto novo, nada se - kad smo već kod turcizama - nekom birićetu, ali, avaj, odavno više nema takvih ponedeljaka, a da nema pobednika Haškog tribunala, Šešelja, pokretača srpskog vremena, ne bi bilo ni utoraka. 

Pokušavao sam ovih dana da - u cilju pravovremenog i objektivnog informisanja javnosti (ubuduće, radi uštede na karakterima - UCPIOIJ ) o tekućim predizbornostima - pročitam poneki (sve učestaliji) intervju sa našim političkim glavešinama, ali, grešna mi duša, odustajao sam već posle dve tri rečenice i dobro sam činio jer to ni političarska majka ne bi mogla pročitati, toliko su ti intervjui ogavna mešavina površno uljuđenog lupetanja, laganja, i lažnog predstavljanja. Samo vojvodi Šešelju - otkako ga je oslobodilo - povremeno uspe da uzburka površinu vekovne srpske žabokrečine. Filozofsko je pitanje zašto su se ( i kad su se) građani Srbije pretvorili u žabokrečinu - nemojte samo potezati "mučno nasleđe devedesetih", mnogo je to starije - i zašto su kao top gluvi za glasove retkih razložnih političara - Saše Radulovića, na primer, koji teško da će probiti cenzus - mogu samo reći da je bio u pravu onaj svat koji je rekao da svaki narod ima vladu kakvu zaslužuje.

Dakle ovako: da nismo (bar većinski) skloni lenjosti, lupetanju, laganju, nadlagivanju i lažnom predstavljanju, ne bi nam lenjivci i lažovi ni sedeli na grbači. Punktum. Evo primera iz takozvanog praksisa - prepričotine razgovora koji sam vaktile vodio sa izvesnim (vrlo dobro stojećim) "opozicionarima". Elem, požalio mi se glavni "opozicionar" da čami u "medijskom mraku", da mu je "zabranjen" pristup u glavne novine i televizije, zbog čega je sprečen da srpskom narodu i senatu predoči svoje vizije svetle budućnosti, a ja sam ga (bez imalo malicioznosti, beše to doba nevinosti) upitao zašto on i njegovi pajtaši ne ulože neku kintu u TV stanicu i novine, dodajući da to - ako se bude radilo kako Bog zapoveda - ne moraju biti bačene pare. Može to da radi na "komercijalnoj" osnovi. Pod uslovom da se radi. I pročaja.

Šta da vam pričam? Opozicionari su me pogledalo, onako - liht belo, a stekao sam utisak da je belini pogleda podjednako doprinela reč "raditi" koliko i "uložiti pare". E, pa, opozicionari, kad nećete da radite - a još manje da odrešite kesu - nemojte se čuditi što Šešelj ne čami u medijskom mraku i što - na dnevnoj bazi - unosi živost u naše ponedeljke. Ko, recimo, ne bi živnuo pročitavši najnoviji Šešeljev biser. Zvezdana Jovanovića i Legiju, kaže vojvoda, treba pozvati pred neki višnji sud da kažu punu istinu o ubistvu Zorana Đinđića, a posle ih, u znak zahvalnosti za ispoljenu istinoljubivost, momentalno pustiti iz KP Doma Zenica. Šešelj će, inače, bezbeli preći cenzus.



Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklamu ispod, unapred smo zahvalni: