Šećeroski Nikola

Ako postoji neko ko je najveća legenda svih predsedničkih izbora u Srbiji, to je pokojni Nikola Šećeroski, učesnik onih prvih višestranačkih od pre 27 godina.

Nikolu sam kao reporter posetio u decembru 2005. u njegovoj rezidenciji u Ulici Milošev kladenac u Velikom Mokrom Lugu i on mi je tačno objasnio kako je propao u politici.

- Uzim'o moje glasove ko je hteo! - bio je skroz ubeđen.

Nije imao svoje ljude da čuvaju kutije. Te ispalo da je imao samo četiri hiljade glasača. Pošto su mu pre televizijskog predstavljanja ukrali naočare, pozajmio komšijine s približnom dioptrijom i njegova predizborna emisija postala je hit svih izbora u Srbiji.

- Govorili mi neki da sam mnogo smešan. Ja takvima danas kažem: smejali ste se - sad plačite! Vidite kakva vam je sad vlast. Ja kad sam govorio da će bude tako, niste verovali. Pitaju: kako si znao? To je moja stvar kako sam znao, iz glave sam sve prič'o, i sve tačno - pričao mi je Nikola.

Još mi je objasnio da je "ovoj zemlji potrebna diktatura".

- Jedan čovek sam da vlada. Al taj čovek da bude iz naroda. I da bude pošten ko ja. Da ima moralnost, hrabrost, odlučnost. Da pohapsi svu tu bandu. Mora tako, bez toga ne može. I da bude čovek koji nema svoju cenu. A malo je takvih. Ako ne bude diktature, to je kraj, i ova zemlja gubi mladost i poverenje u ljude. Treba diktatura - ispričao mi je Šećeroski u jednom dahu svoju koncepciju & viziju.

I stvarno, kad bolje pogledate, Šećeroski jeste bio vizionar. Kada smo se rastajali, zamolio me je da mu nađem broj mobilnog Tome Nikolića.

- Mogli bi on i ja nešto da uradimo zajedno - imao je Nikola ideju za preporod Srbije. Šećeroski je preminuo 2008, a Toma Nikolić je postao predsednik 2012.

- Otkud sam znao? Pa imam osećaj! - verovatno bi mi danas objasnio otkud je znao.


Draža Petrović
Kolumna za dnevni list Danas

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklamu ispod, unapred smo zahvalni: