Dragan Đilas o Vučićevim tvrdnjama da je Siniša Mali najbolji gradonačelnik: Nasmejali ste me!

Trenutno ne razmišljam o tome da li ću se kandidovati za gradonačelnika Beograda na sledećim izborima. Kada budu raspisani, sešću, razmisliti i odlučiti, rekao je Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda u dva mandata i nekadašnji predsednik Demokratske stranke sa čijeg je čela otišao u maju 2014. godine.

Najveći uticaj na mene imaju ljudi koji mi prilaze na ulici i razgovaraju sa mnom. Neki mi kažu da je ranije bilo bolje, da bi trebalo da se kandidujem, neki mi dobacuju loše stvari. Te emocije me malo pogode, pa počnem da razmišljam o tome. Ali se onda setim koliko puta sam bio na naslovnim stranama i tabloidima, rekao je Đilas gostujući u Novom danu na N1 televiziji.

Na pitanje da li razmišlja da se vrati u politiku, Đilas je rekao da će "ako se vrati u politiku, da će se baviti ekonomijom". "Vodio sam jedan prelep grad, ne moram da se predstavljam u politici kao neko nov. Imam da se pohvalim dobrim stvarima, imam i neke loše, ali trenutno ne razmišljam o tome. Sve odluke u životu donosim brzo. Kada se budemo približili beogradskim izborima, onda ću sesti i razmišljati o tome", rekao je Đilas.

"Dozvolite da sam subjektivan, a o tome ko treba da bude gradonačelnik i kako treba da izgleda Beograd, treba da kažu građani", rekao je Đilas.

Nekadašnji gradonačelnik Beograda odbacio je optužbe Siniše Malog da je Đilas ostavio dug u gradskoj kasi od 1,1 milijardu evra, rekavši da je to "čista politika". "Posle četiri godine vi pričate koliki je dug Beograda tada bio...Uđite na sajt Javne uprave i vidite koliki je dug...Kada sam ja odlazio, dug je bio 380 miliona evra, smanjen je na 5-6 posto, dug je uvek bio isti", objasnio je Đilas i naveo da je te 2014. godine novi gradonačelnik Mali predložio odbornicima da se usvoji toliki dug, i da ne zna zašto se sad bavimo time.

Na tvrdnju da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić o Siniši Malom rekao da je Mali bio najbolji gradonačelnik do sada, Đilas se nasmejao i rekao: "Nama u Srbiji fali malo osmeha, evo nasmejali ste me tom tvrdnjom. Ako mene pitate znam barem dvojicu koji su bili bolji, a to su Branko Pešić i Nenad Bogdanović. A nikad nisam čuo da neko ko je najbolji odlazi, nego ostane tu gde jeste".

On je dodao da treba urediti i bankarski sektor i stranim bankama "dati rok od šest meseci" da srede stanje i uvedu pravila, a ne "da se ponašaju kako hoće".

"Strane banke su u Srbiju došle 2001. godine i platni promet je prebačen na banke. U svetu postoje pravila i banke ne mogu da se ponašaju kako hoće. Ovde banke zloupotrebljavaju položaj, imamo milion stavki, naknada...Kamate na kredit moraju da bude iste i u Srbiji i u Nemačkoj, s tim što će kredit nekome u Srbiji biti manji...Treba im dati šest meseci da stanje urede kako valja", rekao je Đilas.

Đilas, koji je sa čela Demokratske stranke otišao 2014. godine, rekao je bi on voleo da se u Srbiji živi mnogo bolje i da nam se "deca vrate u Srbiju".

"Moja starija dece su na školovanju u Londonu, sa svojim majkom, i ja bih voleo da se ona vrate u Srbiju, a da ova mala deca zauvek ostanu u Srbiju. mešutim, neće ostati u Srbiji da rade za platu od nekoliko stotina evra. Mi moramo da promenimo to, da sačuvamo tu pamet, te vredne ljude, koji mogu nešto od ove zemlje da naprave, da je promene, da nam bude bolje", rekao je Đilas.

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklame ispod, unapred smo zahvalni

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklamu ispod, unapred smo zahvalni: