Golac: Ukinuti fudbal u Srbiji i vratiti sve u četvrtu ligu

Nekadašnji trener Partizana Ivan Golac izjavio je u Novom danu da "sitnosopstvenici vode fudbal", kako po klubovima, tako i u reprezentaciji, kojima je najvažnije da zadovolje svoje potrebe.

"Na moj komentar da treba ukinuti fudbal i vratiti sve aktere u četvrtu ligu, pitaju me ko će igrati. Pa igraće naša deca, biće više publike deset puta. Zašto? Pa ako vi svakodnevno slušate neukusne optužbe ključnih ljudi naših najvećih klubova, šta dalje pričati. O kakvoj regularnosti mi možemo da pričamo ako nas oni obaveštavaju da ništa nije regularno", kaže Golac.

Na pitanje o mogućnosti stvaranja regionalne lige, Golac kaže da se o tome pričalo još pre 20 godina.

"To je jedina šansa za sve nas. Jedini koji ozbiljnije pravi poslove je Dinamo iz Zagreba koji pravi transfere na evropskom nivou. Svi ostali su mala deca, sitnosopstvenici koji ne pripadaju fudbalu i vrlo ga malo ili ga uopšte ne poznaju, to su ljudi bez vizije", smatra Golac.

Dodaje da su rezultati reprezentacije ispred igre, ali smatra da će i igra doći s vremenom.

"Mi nemamo kvalitet za vrhunski rezultat, na primer polufinale na Svetskom prvenstvu. Ali imamo mnogo talentovane dece i treba da zaboravimo šta je bilo dosad, da stvaramo buduće fudbalere i napravimo dugoročan plan", kaže Golac.

"Jugoslavija je morala biti svetski prvak barem jednom"

U fudbalskoj organizaciji nam mnogo toga nedostaje, jer nemamo kontinuitet, dodaje Golac.

"A da bi se došlo do kontinuiteta, morate imati uz ozbiljnu državu i Fudbalski savez i klubove. Tamo gde nemate dugoročni plan i program, postižete i ponašate se kako se mi ponašamo. Jugoslavija šta je imala od Montevidea morala je biti svetski prvak barem jednom, a evropski koliko je htela", tvrdi Golac.

On kaže da, kad na terenu igrate fudbal, pokazujete svoj karakter, a kad ste trener da je ekipa slika vašeg karaktera.

"Voleo sam agresivnu igru, moja životna filozofija je bolje da izgubimo 9-8 nego 1-0", kaže Golac.

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklame ispod, unapred smo zahvalni

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklamu ispod, unapred smo zahvalni: