Vlasti neka ukinu umetnike, bolje nego da nas mrcvare

Glumac Ljubivoje Tadić ocenio je da je strategija za razvoj kulture Srbije u narednih deset godina „skaldalozan dokument“ koji dovodi u opasnost čitavu profesiju. On je rekao i da to što na Sterijinom pozorju nije nagrađena nijedna predstava predstavlja „nezabeleženu sramotu u istoriji pozorja“ i kritikovao je ministra kulture što nije reagovao.

Strategija za razvoj kulture Srbije u narednih deset godina je „skandalozan dokument“ porazan po srpsku kulturu, kazao je Tadić, gostujući u Novom danu.

„Ja poručujem vlastima - ukinite nas, bolje nego da nas mrcvarite iz dana u dan“, rekao je on.

Kao primer je naveo baletsku profesiju. „Baletska profesija nam je pred gašnjem, jer se u toj strategiji pominje da će baletski umetnici moći da se prekvalifikuju. Kako može baletski prvak da se prekvalifikuje? Šta sad treba da jedan Konstantin Kostjukov da pali cd-ove za muziku..“, upitao je Tadić i dodao da baletski umetnici moraju da idu u penziju kad napune radni staž i više ne mogu da igraju.

Vlast pokazuje nepoznavanje stvari, dodao je on, a tekst strategije je nestručno napisan.

„Mogao je komotno da bude napisan na i dve, tri strane. Da se proglasi da svaki grad koji nema pozorište gubi status grada, da svaka opština koja nema knjižaru, ali sa knjigama, ne kineskim šarenišem, gubi status opštine i postaje mesta kancelarija. To se zove razvoj čitalaštva, pozorišne publike“, rekao je Tadić.

On je ocenio i da to što na Sterijinom pozorju nije nagrađena nijedna predstava predstavlja „nezabeleženu sramotu u istoriji pozorja“.

Naime, žiri 62. Sterijinog pozorja nije nagradio nijednu predstavu na festivalu, ali je jednoglasno odlučio da dodeli samo dve nagrade, i to "svim učesnicima" i Specijalnu Sterijinu nagradu "publici" Pozorja.

"Javnost ne zna ono što pozorišna čaršija pokušava, a čaršija ne izlazi na svetlo dana već živi u mraku, i ona već više od deset godina pokušava da ukine, ponizi i unizi Sterijino pozorje. Ovo je još jedan pokušaj da to učini“, kazao je.

Glumci iz pozorišta iz cele Srbije sa velikim nadama odlaze na to pozorje, „nemaju hleba da jedu“, ali naporno se spremaju - da bi ih žiri „pljunuo“ u lice. „I ja osećam kao da su i mene pljunuli“, rekao je Tadić.

On je istakao da se, međutim, postavlja pitanje zašto ministar kulture Vladan Vukosavljević nije reagovao.

„Gde je ministar kulture, zašto se nije našao u Novom Sadu? To je skandal takve vrste da je vlada morala da pošalje avion po njega, ako je bio van zemlje, kako bi rešio tu situaciju“, ocenio je glumac.

Tadić je ocenio da je ono što odlikuje vlast, pogotovo u ovakvom društvu – demagogija, i da je sve politika. „Otuda obećanja, te biće nam bolje 2020, te 2030, 2040, 2050.. Vladimir Dvorniković je rekao da je demagogija otrovna biljka koja buja na tlu polukulturnih demokratija“, naveo je.

On je rekao i da u zemlji osim siromaštva postoji i problem siromašno zaposlenih. „Ekonomisti izbegavaju da govore o problemu siromašno zaposlenih. Ja kao prvak Narodnog pozorišta nemam novca da platim račune i lekove, a imam puno radno vreme i radoholik sam“ kazao je.

Upitan o navodima da bi premijer Srbije mogla da bude ministarka Ana Brnabić i da li je Srbija spremna za ženu premijera, Tadić je rekao da mu je Brnabić draga, kao i da ima nekoliko osoba u vladi koje ceni.

On je ipak rekao i da su posle „katastrofe koju su nam učinili socijalisti neuspostavljanjem sistrema, naprednjaci imali šansu da uspostave sistem, ali su se samo opredelili da to ipak bude igra interesa“.

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklame ispod, unapred smo zahvalni

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklamu ispod, unapred smo zahvalni: