Belef otkazao nastup Hadžimanovu: Razlog budžet ili politika?

Nastup muzičara Vasila Hadžimanova na festivalu "Belef" je otkazan, a neposredno posle toga, na listi izvođača našao se sastav "Sanja Ilić i Balkanika". Čelni ljudi festivala tvrde da otkazivanje jednog i zakazivanje drugog nastupa ni na koji način nisu povezani.

Jedna članica Upravnog odbora Belefa, koja tvrdi suprotno, je podnela ostavku, a deo javnosti smatra da je Hadžimanov izbrisan sa repertoara kao "politički nepogodan".

Sam muzičar najavljuje da će epilog priče potražiti na sudu.

Vasil Hadžimanov ove godine neće nastupati na Belefu, što i ne bi bila vest, da prethodno nije najavljeno - da hoće.

"Nakon mejla koji smo dobili, gde nas zvanično obaveštavaju sa velikim zadovoljstvom da smo i zvanično deo programa i da je datum našeg koncerta 20. jul u bašti SKC-a, dobili smo 10-15 dana posle toga pismo, koje smo zatekli u našem kućnom sandučetu, nepreporučeno, znači moglo je i da se zagubi, sa dve rečenice - preliminarni program je revidiran i nećete nastupati", priča Hadžimanov.

N1 je od "Belefa" zatražila nešto opširnije obrazloženje odluke o izmeni repertoara.

"Ipak je odlučeno da do nastupa ne dođe, usled ograničenog budžeta i činjenice da je na nekim od prethodnih edicija festivala na naše veliko zadovoljstvo i zadovoljstvo publike već bio učesnik BELEF-a. Učešće drugih izvođača nije u bilo kakvoj vezi sa nastupom gospodina Vasila, pa tako i nastup gospodina Sanje Ilića i grupe Balkanika", odgovorila je Nataša Ilić, direktorka Centra beogradskih festivala (Cebef).

Članica UO: Da sam glasala "za", izgubila bih samopoštovanje

Da je veze između otkazivanja jednog i angažovanja drugog umetnika ipak bilo, tvrdi bivša članica Upravnog odbora Belefa, Ivana Trišić. Štaviše, upravo je ta veza, nastavlja Trišić, bila razlog zbog kog je nakon odluke o izmeni repertoara, podnela ostavku na mesto u Upravnom odboru.

"I da je bila obrnuta situacija, da je B izbacio A ja bih isto reagovala. Zato što umetnik B je bio od početka prisutan u tom programu, bio obavešten da učestvuje. I onda odjednom dolazi umetnik A, i svi članovi glasaju da je to u redu. Prosto, ja sam rekla da to za mene nije u redu, da ja to prosto iz principa ne mogu da prihvatim... I malo patetično kažem - kad bih sada ja glasala "za", ja bih izgubila samopoštovanje do koga mi je veoma stalo", navela je Trišić.

Trišić se, kaže, vodila principima, a svi ostali članovi odbora, kako je za N1 rečeno - ekonomskim principima, tj. ograničenjima koje nameće budžet. U reakcijama na društvenim mrežama, međutim, više se govori o ograničenjima druge prirode.

"Tolika je beda da je politika počela da se meša u muziku", "Fakat jasno je da reč o političkom usmeravanju poželjnih "muzičara" - neki su od komentara na društvenim mrežama...

Na Tviteru se oglasio i pokret "Slobodni građani", čiji je Hadžimanov član i suosnivač.

Sam Vasil, međutim, ni u kog ne upire prstom: "Nije isključeno da ima i to svog efekta u celoj priči, ono što ja znam je da direktno nisam nigde čuo da je to razlog".

Koji god da je razlog, odluka "Belefa" bila je protivzakonita, uveren je Hadžimanov, pa najavljuje da će epilog priče potražiti pred organom vlasti čiji bi rad morao da bude nezavisnost od političkih uticaja - dakle, po pravilu - pred sudom.

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklame ispod, unapred smo zahvalni

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklamu ispod, unapred smo zahvalni: