Isečen drvored lipa starih i 50 godina: Ni peticija, ni živi zid meštana nisu sprečili seču lipa

Iako su meštani Smederevske Palanke uspeli da odgovore radnike da seku lipe, pauza je trajala kratko. Naime, na kraju su meštani bili ti koji su se povukli, a sve zbog jednog sugrađanina koji im je motornom testerom, kako tvrde, pretio da će im iseći noge.

Ni peticija sa 400 potpisa, ni živi zid meštana nisu bili od pomoći. Opština nije popustila i drvored lipa starih i 50 godina sravnjen je sa zemljom.

"Mi smo četiri dana branili telima, život ovih lipa, zdrave lipe, koji doktor vadi zdrave zube?", pitaju se meštani.

Naime, protest Palančana na kratko je urodio plodom. Bunt građana oterao je radnike, a onda se u ulici lipa pojavio neko ko je rasterao njih.

"Ne odgovaram posle za vas, kad dam gas! Nemoj da prilazite testeri, bre!", pretio je čovek sa testerom.

A evo šta kažu meštani:

"Ono što su radili u Savamali u toku noći pod fantomkama, ovo su izveli usred bela dana ljudi koji su se poptuno slobodno pojavili", kaže Antonije Nedeljković.

"Testerom ispred nas i gleda nas kako nemoćno stojimo, a on trijumfalno seče", rekla je Senka Trajković.

"To je apsolutno nasilje, to je nešto što samim tim pokazuje da nema kompromisa i da smo mi ugroženi i da ja treba da se osećam apsolutno ugroženo, kako se i osećam", izjavila je Ivana Manojlović

"Verujte mi da se brinem za bezbednost svoje dece, svoje supruge i mene. Jer, ako je on pretio javno, usred bela dana, da može da mi poseče noge i ruke, da može da me prebije, šta taj čovek može da uradi u toku noći ako ga niko ne vidi, plus ako ga policija odmah nakon toga pušta", kaže Antonije Nedeljković.

Policija je sekača lipa privela, ali i pustila. U MUP-u kažu: tužilac je odlučio - nema elemenata krivičnog dela. U opštini muk iako baš meste čelnike meštani optužuju da su angažovali lice sa testerom da ih zastraši i rastera kako bi se drvored dokrajčio.

A u ranijim izjavama se pravdao: seča lipa je nužna jer drveće podiže asfalt na kolovozu i šteti trotoarima kojima predstoji renoviranje. Meštani tvrde: put se može izdići, a potez opštine donosi samo štetu životnoj sredini.

"Noćas sam čula najžalosniji glas koji valjda postoji na zemlji i pod nebom. Gloubice su plakale, to je glas koji se ne može opisati i preneti rečima, do bola. Tražile su svoje gnezdo. Malopre sam je videla, da šeta pored toga, pored te lipe gde je bilo njeno gnezdo", kaže meštanka Senka Trajković.

Institucije su ih, zaključuju meštani, izneverile.

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklame ispod, unapred smo zahvalni

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklamu ispod, unapred smo zahvalni: