Janković: Ne idemo u dobrom pravcu sve dok Srbi idu na srpska groblja, Bošnjaci samo na bošnjačka, a Hrvati na hrvatska groblja

"Žrtve zaslužuju više od jednog dana, iako je izuzetno važan 11. jul. Bitno je i što se dešava ostala 364 dana u Srebrenici. Tamo je veoma tužno. Ja kada odem u BiH ne znam da li pričam sa Srbinom ili Bošnjakom, ali njihova priča nas treba stalno pozivati", rekao je lider Pokreta slobodnih građana Saša Janković.

Janković je prokomentarisao i negiranje genocida, uprkos presudi Međunarodnog suda.

"Međunarodni sud u Hagu je doneo presudu, a Skupština Srbije je kasnije donela deklaraciju da poštuje odluku na način kako je to utvrdio Sud pravde u Hagu. Tu se više nema šta pričati", izjavio je Janković za N1.

"To je ružna stvar oko koje se prepiru ljudi. Otišao sam i u Kravice gde postoje žrtve. Jučerašnji dan je bio posvećen žrtvama u BiH. Postoje ljudi koji žive od pravljenja incidenata. Takvi incidenti su prerasli u najkrvaviji rat. Ovo treba biti vreme ljudi koji rešavaju konfilkte. Posebno ovih dana, treba biti posvećeno vreme žrtvama, a ne političarima", smatra Janković.

Janković je rekao da ima poseban odnos prema Srbima sa druge strane Drine. U emisiji N1 televizije sa Jankovićem je u studiju bio i Mladen Grujičić, načelnik Opštine Srebrenica. Grujičić negiranje genocida u Srebrenici pravda rečima da je to stav srpskog naroda.

"Ovo je moj sunarodnik. Mogu da razumem njegov bol. Ali ljudi, o čemu mi pričamo? Ja sam diplomirani pravnik. Ko od nas zna napamet pravničku definiciju genocida? Genocid je utvrđen aktima Međunarodnih instanci", rekao je Janković za N1.

"Bio sam juče u BiH, pričao s ljudima koji ne znaju ko je tužniji, pričao s ratnim veteranom Srbinom koji ne može sastaviti kraj s krajem. I dok niko od političara ne razmišlja o ekonomiji i budućnosti, mi se prepiremo oko nečega što je pravnički rešeno", kazao je Janković.

Janković smatra da ne idemo u dobrom pravcu sve dok Srbi idu na srpska groblja, Bošnjaci samo na bošnjačka, Hrvati na hrvatska groblja.

"Trudim se da ne razmišljam šta su drugi zgrešili. Želim da u srpskom dvorištu počistimo sve što ne pripada našoj kulturi, našem dostojanstvu, našoj istoriji i da onda uzdignute glave pogledamo komšiju i pitamo da mu pomognemo", rekao je Janković za N1.

Janković je kazao da je bio u ratu, ali da je najteže od svega kada se odgovornost za strašne zločine svede na ceo narod.

"Niti jedan narod nije genocidan. Ili kažete da pojedinci su krivi za sve. Neki ljudi su branili dom, ulicu, narod, državu. U takvoj situaciji su ih stavili ljudi koji su radili posao koji ja radim danas. Takvim ljudima treba reći da ne mogu ispravljati stvari koje su napravili. A oni i dalje žele da žive od konflkita", rekao je Janković.

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklame ispod, unapred smo zahvalni

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklame ispod, unapred smo zahvalni: