Miljenko Jergović - Na Svetom Mihovilu/3

Piše: Miljenko Jergović

Koliko prozora gleda na Svetog Mihovila?

I koliko je ljudi iza tih prozora koji barem jednom dnevno pomisle: to je groblje? Pa se malo stresu od jeze ili im mio bude taj mir?

Čovjek se navikava na sliku koju ponovo vidi. I onda je više ne vidi. Tako ni ljudi iza onih prozora odavno više ne vide Svetog Mihovila.

Osim kada im netko dođe u goste, stane kraj prozora, pa kaže: ja lijepa li pogleda!

Tada, samo na trenutak, ponovo vide ono u što gledaju svakoga dana i ne vide ništa.

Na ovom groblju leži tri i pol tisuće ljudi. Tako kažu u Crkvi, a oni bi to najbolje mogli znati, jer je svakog od tih tri i pol tisuće ljudi ispratio barem jedan katolički svećenik. A onda je i tog svećenika na istome Svetom Mihovilu ispraćao drugi svećenik.

U podnevnoj šetnji grobljem ove sam jezike prepoznavao u natpisima na nadgrobnicima: njemački, talijanski, češki, slovenski, latinski i hrvatski.

Čučnuo sam kod ulaza na groblje.

Zatim sam sjeo na popločanu stazu koja vodi prema raspelu, i tako sam sjedeći fotografirao prizor.

U tom je trenutku ulicom iza Isusovih leđa prošao crveni autobus.

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklame ispod, unaprijed smo zahvalni

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklamu ispod, unapred smo zahvalni: