Radio-televizija Vojvodine angažovala botove da pišu komentare za 80.000 dinara

Da li je pisanje komentara ispod tekstova postalo posao koji se plaća novcem građana? Upravo to se navodi u istraživanju Vojvođanskog istraživačko-analitičkog centra VOICE, koji je objavio priču o radnicima Radio-televizije Vojvodine, koji su, kako navode, angažovani upravo za obogaćivanje sadržaja portala komentarima.

Dvoje honorarnih saradnika Radio-televizije Vojvodine u maju je zaradilo po 80.000 dinara. Njihov posao, koji su, kako se navodi na platnom isečku, izvršili u celosti, je - pisanje komentara na web sajtu tog javnog servisa.

Imajući u vidu da sajt RTV nema autorskih komentara, a da je istraživanje novinara VOICE-a pokazalo da je najveći deo komentara ispod tekstova, koji se u poslednje vreme pojavljuje na tom sajtu, pozitivan u odnosu na aktuelnu vlast, ovaj novinar pretpostavlja da je u pitanju uhlebljenje, kako ih naziva, botova, i to iz džepova poreskih obveznika.

"Kad sam to video, prvo što mi je palo na pamet je - koliko zapravo novca građana, na različite načine, odlazi da bi se platili neki ljudi bliski nekim partijama ili da bi se platili neki partijski interesi", kaže predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine Nedim Sejdinović.

Iznos od 80.000 dinara koji odlazi u džep ljudi koji pišu komentare, dva do tri puta je veći od mesečnih plata najvećeg dela novinara i urednika na toj televiziji. Zbog toga, ovaj slučaj u Pokretu "Podrži RTV" ocenjuju - uvredom za profesiju.

"Posebno je problem to što su zapravo manje plaćeni ljudi koji suštinski nose posao, a ovde govorimo o ljudima koji su, praktično, angažovani da falsifikuju javno mnjenje na javnom servisu", kaže Maja Leđenac iz Pokreta "Podrži RTV".

Ukoliko se ispostavi da je RTV zaista angažovao kreatore javnog mnjenja, to bi, kaže Sejdinović, bila samo jedna u nizu problematičnih odluka novog menadžmenta pokrajinskog javnog servisa.

"Čak ako bismo i zaboravili na sve ove afere koje u poslednje vreme prate RTV, mislim da je ovaj slučaj sasvim dovoljan da generalni direktor ovog javnog servisa, i ne samo on, podnese neopozivu ostavku, ali nažalost verujem da se to neće desiti i da će čak i napredovati u nekoj hijerarhiji", kaže Sejdinović.

Šta je dvoje radnika preporučilo za posao koji obavljaju, kao i detalje njihovog angažmana, pokušali smo da saznamo upravo od čelnih ljudi RTV-a. Sada, već kao po običaju, odgovore na pitanja vezana za poslovanje Radio-televizije Vojvodine od menadžmenta tog javnog servisa nismo dobili. Ni na pozive, ni na SMS poruke, ni na e-mailove nisu odgovarali ni generalni direktor RTV-a Miodrag Koprivica, ni urednik web redakcije Ladislav Lazić.

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklame ispod, unapred smo zahvalni

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklamu ispod, unapred smo zahvalni: